Praca w handlu wymaga szerokiej wiedzy i szczególnych umiejętności. Trafić w gust konsumentów nie jest łatwo, dlatego należy wciąż udoskonalać swoje techniki sprzedaży. W związku z tym przedstawiamy język korzyści i jego pozytywny wpływ na zysk przedsiębiorstwa.
Język korzyści to stosowana głównie przez handlowców technika perswazji, bardzo pomocna w przekonaniu klientów, że to właśnie nasz produkt jest najlepszy. W praktyce oznacza to korzystanie ze schematu: cecha, zaleta i korzyść. Przykładowo, sprzedawca stołów będzie zdecydowanie mniej efektywny mówiąc tylko, że jego stoły są najlepsze. Konsument powinien usłyszeć poparcie tej tezy, a najlepiej gdy zostanie mu ona uświadomiona przez pryzmat życia codziennego. Ten sam handlowiec posługujący się językiem korzyści według schematu powie:
- cecha – ,,Ten stół jest drewniany”
- zaleta – ,,Drewno to najtrwalszy materiał na rynku”
- korzyść – ,,Kupując ten stół nie będziesz musiał się obawiać, że twoje dziecko jedząc obiad zarysuje powierzchnię”
Oczywiście powyższy schemat rozmowy jest tylko przykładowy, ale przedstawiając swoim klientom korzyści z zakupu właśnie Twojego produktu, masz znacznie większe szanse na jego sprzedaż. Jednak podanie komuś, kto nie ma dzieci, tego typu argumentu nie przyniesie spodziewanych rezultatów, dlatego pamiętaj, by wszystkie wypowiedzi były dopasowane do konkretnej osoby.