Obecnie coraz więcej firm wprowadza home office. Nic w tym dziwnego. Niekiedy warunki uniemożliwiają pracę w biurze, a czasem jest to kwestia oszczędności – w końcu nie trzeba płacić za wynajem biura i benzynę na dojazdy. Dzięki technologii możemy bez problemu komunikować się z członkami zespołu i klientami online. Jednym z pomocnych narzędzi w pracy, nie tylko zdalnej, jest aplikacja CRM.
Co to jest aplikacja CRM?
W zrozumieniu istoty aplikacji CRM pomocne okaże się rozwinięcie angielskiego skrótu. CRM oznacza bowiem Customer Relationship Managment, czyli ,,zarządzenie relacjami z klientami”. Jest to więc system, który pozwala uporządkować procesy sprzedażowe i marketingowe. Co bardzo ważne, aplikacja CRM dostarcza raporty, dzięki którym prezes przedsiębiorstwa ma wgląd w skuteczność podejmowanych działań sprzedażowych i może je zmierzyć. Ponadto system przechowuje dane klientów w bezpieczny sposób. Oznacza to, że kilka kliknięć ujawnia historię współpracy, priorytety czy planowane działania. Do najważniejszych funkcji systemu CRM należy chociażby analiza sprzedaży, proces ofertowania, zarządzanie szansami sprzedaży i baza wiedzy o kontrahentach. Ponadto możliwa jest komunikacja wewnętrzna, a prezes czy menadżer może sam decydować o tym, komu nada konkretne uprawnienia.
Jak aplikacja CRM może pomóc Tobie i Twoim pracownikom?
Aplikacja CRM stworzona w technologii webowej będzie doskonałym narzędziem usprawniającym pracę. Klienci mogą korzystać z niej z poziomu przeglądarki internetowej, czyli dosłownie w każdym miejscu i o każdej porze. Jako przedsiębiorca będziesz mógł mieć lepszy kontakt z klientami i monitorować efektywność działań zespołu. Dzięki temu pracownicy będą bardziej zmotywowani, a podejmowane wysiłki zostaną nagrodzone większym zyskiem. Jeśli chcesz wdrożyć aplikację CRM w swojej firmie, skorzystaj z oferty profesjonalistów, takich jak https://ultrano.pl/, którzy tworzą indywidualne systemy. Pamiętaj, że choć aplikacja CRM jest niezwykle przydatnym narzędziem i pomoże w koordynacji pracy, to tylko od zespołu zależy, czy korzystanie z niej będzie efektywne. W końcu filarem całego systemu są właśnie ludzie. Aplikacja wesprze w tworzeniu założeń, ale to pracownicy muszą je zrealizować.